Суперечки між прихильниками бензинових та дизельних двигунів потроху вщухають. Навіть не зважаючи на гучну справу Volkswagen, яка наробила галасу у 2015 році, коли німецький концерн зізнався в заниженні рівня викидів своїх автівок із дизельними двигунами, прихильників «дизеля» не поменшало. Адже з кожним роком дизельні автомобілі поступово й упевнено позбуваються своїх непривабливих особливостей. Вони стали тихішими, економнішими та екологічнішими, тому цілком відповідають усім сучасним стандартам.

Головним аргументом проти дизельних двигунів була недостатня швидкість та високий рівень шуму. Навіть за умови хорошого крутного моменту на низьких обертах автомобіль не міг досягти високої швидкості. Такий варіант був прийнятним для комерційних автівок, але не для звичайних легкових авто, які пересуваються в межах міста чи трасами. Та сучасні технології, за якими розробляють унікальні системи вприскування, турбіни тощо, допомогли дизелям покращити свої швидкісні характеристики й позмагатися на рівних зі своїми бензиновими побратимами. Тож розглянемо детальніше основні переваги та недоліки сучасних дизельних двигунів.

Переваги сучасних дизельних двигунів

  • Низький рівень витрати палива. У порівнянні з бензиновим двигуном, дизельний споживає утричі менше пального, що дозволяє суттєво зекономити.
  • Впевнений розгін. Високий крутний момент забезпечує автомобілю впевнений старт, рівномірний розгін і стабільну тягу.
  • Довший робочий ресурс. Дизельний мотор зазвичай працює удвічі довше, аніж бензиновий. За умови регулярного обслуговування транспортного засобу його пробіг становитиме близько 400 тисяч кілометрів.
  • Високий коефіцієнт корисної дії. Потужність і віддача дизельного двигуна вища за аналогічні характеристики бензинового. Конструктивні особливості камери згоряння та спосіб займання дозволяють виробляти більше енергії й економніше витрачати паливо — під час згоряння палива менше енергії витрачається даремно.
  • Невисокий рівень токсичних викидів. Новітні системи перероблювання палива дозволили «дизелю» позбутися звання брудного транспортного засобу. Нижчий рівень витрати палива й ефективність його перероблювання роблять автомобільні вихлопи менш токсичними.

Недоліки сучасних дизельних двигунів

  • Висока вартість на первинному автомобільному ринку. Вартість нового дизельного автомобіля приблизно на третину вища за вартість бензинового. Звичайно ж, можна окупити цю різницю під час подальшої експлуатації транспортного засобу, наприклад, завдяки нижчій витраті палива. Але якщо автомобіль використовують не часто, то процес окупності буде досить тривалим.
  • Низька вартість на вторинному автомобільному ринку. Продати уживаний дизельний автомобіль за вигідною ціною набагато складніше, ніж бензиновий. Особливо, якщо в автомобіля великий пробіг.
  • Дорогий ремонт. Це ще один недолік, на який звертають увагу покупці під час придбання транспортного засобу як на первинному, так і на вторинному ринку. Придбання запчастин для бензинових автівок також недешеве задоволення, але ремонт «дизелів» ще дорожчий.
  • Довготривалий прогрів двигуна взимку. Економічна витрата пального й високий коефіцієнт корисної дії роблять дизельний двигун холоднішим. А тому тривалість прогріву двигуна в холодну пору року довша, ніж в автомобілів на бензині. Салон автомобіля також вимагатиме довшого прогріву. Зазвичай власники дизельних автівок використовують додаткове кліматичне оснащення, але це також зайві кошти.