Автоматичні коробки передач вже давно не є рідкістю і чи не половину сучасних автівок оснащено саме цим різновидом трансмісії. Переваг в автоматичних коробок чимало, але є й недоліки, що не дозволило автоматиці повністю витіснити інші типи КП. Найголовніший недолік — зависока вартість автомобілів та їх дороговартісний ремонт під час поламок. Але попри це, прихильників у АККП теж чимало, особливо в мегаполісах, де часом доводиться годинами чекати в заторах. Автомат робить процес очікування та довготривалої тяганини не таким напруженим: водієві не треба весь час смикати ручку коробки передач і до втрати свідомості тиснути на педаль зчеплення.
На сьогодні існує три різновиди автоматичних коробок: гідравлічна коробка-автомат, роботизовано механіка й варіатор (безступенева коробка). Коротко розглянемо особливості кожної з них.
- Гідравлічна. Такий тип коробок повністю розділяє колеса і двигун. Таким чином вони не зв’язані між собою, а крутний момент передається за допомогою турбін і спеціальної рідини. Додаткові електронні пристрої, якими оснащують такі коробки, дозволяють обирати різні експлуатаційні режими, зокрема імітування ручного перемикання передач (хоч і контролюватиметься цей процес автоматично).
- Роботизована. Такий тип коробок не дуже подобається водіям. Скоріше за все, це пов’язано з тим, що він пристосований лише до спокійного та плавного водіння. У випадку зростання швидкості впоратись із ним дещо складніше. Це пов’язано з тим, що зазвичай робот оснащено лише одним зчепленням. Під час розгону автівка ніби стрибає по передачах і не встигає опрацьовувати їх до кінця. В результаті виникають легкі «струси» під час пересування транспортного засобу. Нещодавно було представлено робот із двома зчепленнями, що дозволяє автомобілю краще впоратись із прискореннями. Але без недоліків все одно не обійшлося — термін служби такої трансмісії замалий.
- Варіатор (безступенева коробка). Загалом цей тип коробки подібний до гідравліки. Виключенням є відсутність у варіатора фіксованих передач. Автомобіль із такою коробкою пересувається плавно, без різких перепадів у звучанні мотора. Такий тип трансмісії сприяє економії пального. Але робочий ресурс у такої АКПП також незначний, що вимагатиме заміни основних вузлів коробки вже після 200 000 км пробігу.
Залишити коментар