Сьогодні коробкою-автоматом оснащують найрізноманітніші моделі автомобілів. Вважається, що автоматична коробка найбільше підійде водіям-початківцям та людям, які не можуть швидко реагувати на дорожню ситуацію. Чи так це насправді та які переваги й недоліки у «автоматів»?

Переваги АКП

  • Можливість повністю сконцентруватися на керуванні автомобілем. Автоматична трансмісія влаштована таким чином, що не вимагає наявності педалі зчеплення в салоні транспортного засобу. Водій користується лише педалями газу та гальмування. Всі інші процеси виконує електроніка. Така перевага особливо цінна у великих містах зі жвавим автомобільним рухом та частими заторами.
  • Гідротрансформатор АКП запобігає перенавантаженню двигуна та ходової частини транспортного засобу.
  • Автоматизоване перемикання швидкостей відбувається без фактичної втрати потужності.
  • Сучасні автомобілі з АКП оснащені спеціальним програмним забезпеченням, яке дає водієві змогу поліпшувати процес пересування бездоріжжям, засніженими та зледенілими дорогами.
  • Плавність зміни крутного моменту у «автоматів» зменшує схильність автомобіля до заносу.

Недоліки АКП

  • Складніша конструкція, ніж у механічної коробки передач, відповідно, і дорожчі механізми у її складі (наприклад, гідротрансформатор). Зокрема цим продиктована висока вартість автомобілів із АКП.
  • Незважаючи на високу вартість, АКП все ж схильні ламатися. Варто виключити значні навантаження на трансмісію, аби подовжити термін її служби. Різкі та невмілі дії водія, неправильне обслуговування можуть серйозно нашкодити автомобільним системам.
  • Дорожчі, ніж у МКП, обслуговування та ремонт.
  • Вищий рівень витрати палива, ніж у автівок із МКП (на 15-20 %).
  • Якщо акумулятор розряджено, двигун автомобіля не запустити, штовхаючи автомобіль. А буксирування на значні відстані стане проблемою, бо масляний насос встановлено на первинному валу.
  • Нижчий показник коефіцієнту корисної дії (одна із причин, чому спортивні автівки оснащують МКП).
  • «Автомат» набагато важчий за механіку, а це позначається на загальній вазі й маневреності транспортного засобу.