Вибір автомобіля майже завжди супроводжується величезною кількістю запитань. Одне з них — який привід обрати? Який автомобіль кращий — з переднім, заднім чи повним приводом? Суперечки навколо автомобільного приводу породжують безліч міфів. Хтось запевняє, що керувати автомобілем із заднім приводом взимку практично неможливо, інші переконують, що передньопривідні автівки найбезпечніші. Про повнопривідні автомобілі інформації настільки багато, що не знаєш, якій саме вірити. Аби розвіяти хибні твердження, в цьому матеріалі проаналізуємо роботу повнопривідних автомобільних систем.

Яка різниця між AWD і 4WD і що це таке?

Повнопривідні автомобілі здатні працювати в режимі AWD або режимі 4WD. AWD (all-wheel drive) — автоматизований режим роботи повного приводу, 4WD (four-wheel drive) — режим роботи повного приводу, який необхідно включати/відключати вручну. Є також змішаний повнопривідний режим, який може працювати за потребою — автоматизовано або вручну. Ручний режим роботи повнопривідної системи автівки полягає в дворежимній роботі трансмісії — один забезпечує передачу крутного моменту лише на одну вісь, інший — на обидві. AWD – автоматичний режим роботи повнопривідної системи автівки полягає відповідно в постійному автоматичному розподілі крутного моменту на обидві осі. Часом навіть спеціалісти солідних автомобільних видань плутаються у цьому питанні та вводять в оману своїх читачів.

Автомобільні диференціали

Диференціал — певна кількість шестерень, які беруть участь у розподілі крутного моменту. У сучасних автоматичних повнопривідних систем три диференціала — передній, задній та центральний. Всі вони рівномірно розподіляють крутний момент на чотири автомобільних колеса, що забезпечує комфорт під час поворотів. Центральний диференціал бере на себе основне навантаження та розподіляє його між заднім та переднім. В ручних повнопривідних автомобільних системах центрального диференціалу немає. Головний недолік повного приводу — можливість знерухомлення. Тобто під час втрати зчеплення автомобіля з дорогою (навіть одним колесом) диференціали можуть бути заблоковані.

Недоліки повнопривідних систем

Повнопривідні автівки об’єднали в собі найкращі якості обох автомобільних приводів. Але незважаючи на це, керувати таким авто не так вже й просто. Особливо, коли мова йде про складні дорожні умови.

Якщо передньопривідним автомобілям потрібно більше газу, а задньопривідним — навпаки, зменшення використання палива, то автоматична повнопривідна система потребує і того, і іншого. Все залежить від зчіпних якостей шин, швидкості, з якою рухається транспортний засіб та від багатьох інших чинників.

Автівка з автоматичною повнопривідною системою може за декілька секунд втратити стійкість і вилетіти на узбіччя, тому недосвідченим водіям впоратись із такою ситуацією буде вкрай важко. А найголовніший недолік повного приводу — високовартісне обслуговування. Потрібно бути готовими до того, що швидкий знос комплектуючих, підвищений рівень шуму та витрати палива вимагатимуть значних капіталовкладень.

Переваги повнопривідних систем

Звичайно ж, є у переднього приводу і переваги. Найголовніша — хороша прохідність. Автомобіль без проблем рушає з місця без пробуксовування навіть на поганому дорожньому покритті та бездоріжжі. Але це не гарантує, що без певних навиків водіння ви з легкістю подолаєте ті чи інші перешкоди. Тому логічним висновком стане порада — добре навчитись кермувати своїм авто. Менше звертайте увагу на його приводність, а більше — на технічний стан, і тоді улюблена автівка стане передбачуваною та комфортною з будь-яким типом приводу.

А з яким приводом Ваше авто, поділіться у коментарях під цією статтею.