Історії виникнення найвідоміших японських автомобільних логотипів.

Subaru
Марка Subaru належить до японського промислового концерну Fuji Heavy Industries Ltd, а сама історія виникнення бере свій початок аж в XX столітті. Перший автомобіль марки Subaru 360 світ побачив у 1958 році, а прикрашена емблема на ньому символізувала сузір’я Плеяди (частина сузір’я Тельця). Кожна зірка з логотипа окремо позначала одну з шести компаній, а загально компанія була названа Fuji Heavy Industries. Сама ж назва Subaru була придумана президентом FHI Кенджи Кіта і в перекладі з японської означає «об’єднувати» або «збиратися разом». Після заснування Subaru, логотип змінювався шість разів, але його суть завжди залишалася незмінною.

Toyota
Сакічі Тойода починав з виробництва ткацьких верстатів, проте акціонери вигнали японця з його ж компанії, вважаючи його ідеї згубними та невигідними для бізнесу. Тоді він не втратив надію і започаткував свій мануфактурний бізнес, а згодом почав займатися автомобілями. Саме тоді з’явилась перша пасажирська Toyota з індексом А1. Розмірковуючи над логотипом своєї нової компанії, він влаштував конкурс і отримав понад 20 тисяч варіантів емблеми. Після цього було створено остаточний варіант логотипу, а для кращого сприйняття «Toyoda» переробили в «Toyota». Варто добавити, що у сучасній емблемі багато хто знаходить протягнуту в голку нитку, що символізує ткацьке минуле Тойоди. Хоча деяким вдається розгледіти в емблемі зашифровану назву бренду.

Mitsubishi
Ятаро Івасакі народився в японському місті Акі. Він був вихідцем із селянської родини, яка походила зі збіднілого самурайського роду. Спершу Івасакі почав працювати в компанії, яка займалась суднобудівництвом. Саме там він досягнув великого успіху. У свої 35 років Івасакі орендував у роботодавця кілька пароплавів і заснував власну компанію Tsukumo Shokai, пізніше перейменував її в Mitsubishi Mail Steamship Company.
Довгий період часу корпорація займалася суднобудуванням, металургією і легкою промисловістю. На початку XX століття внук Ятаро Івасакі- Кайота перепрофілював виробництво і почав займатися автомобілями. Емблема компанії являє собою злиття фамільного герба Івасакі (три ромби) і герб клану Тоса, що являє собою три листки дуба. В перекладі з японського «Міцу» означає цифра 3, а «біші» – водяний горіх. Тому у випадку з Mitsubishi назва походить від емблеми.

Nissan
Історія компанії Nissan почалася тоді, коли Масухіро Хасімото відкрив в Токіо свій завод. Через 3 роки із заводських воріт виїхав пасажирський автомобіль під назвою DAT Car. Абревіатура DAT складалася з перших літер прізвищ трьох основних спонсорів Кенхіро Ден, Рокуро Аойама, Мейтаро Такеучі. Через деякий час компанія об’єдналася з фірмою, що поставляла з США автомобільні деталі та інструменти. Пройшовши згодом ще кілька етапів злиття з іншими японськими корпораціями, була введена остаточна назва Nissan Motor Corporation, а логотипом Nissan стало яскраво-червоне коло, що означає сонце з вписаним в нього синім прямокутником. Згодом його спростили, відмовившись від квітів.

Mazda
Японська компанія, що тоді мала назву Toyo Kogyo Ltd, почала випускати верстати й мототехніку, а на початку тридцятих років взялася за невеликі триколісні вантажівки. Саме тоді і з’явилася назва Mazda співзвучне з прізвищем творця, але дане на честь верховного бога світла. Перший логотип зразка 1934 представляв собою табличку з назвою компанії. У 1936 році логотип переробили в стилізовану латинську букву «М», складену з хвилястих ліній, яка нагадувала герб Хіросіми. Згодом логотип знову став латинською буквою «М», яка своєрідним чином була вписана в коло. Нинішній логотип виглядає як сова або тюльпан.

Suzuki
На самому початку Мічіщ Судзукі починав з випуску ткацьких верстатів. Однак, його компанія Suzuki Loom Works, паралельно займалася виробництвом мотоциклів і мотовелосипедів. Створенням легкових автомобілів фірма почала займатися вже пізніше, але Друга світова війна змусила відкласти реалізацію цього проекту Тільки в 1955 році в серію було запущено першу малолітражку Suzuki Suzulight.
Логотип Suzuki стилізована латинська «S» абсолютно простий, але добре відомий у всьому світі. Варто додати, що за всю історію марки ця емблема практично не змінювалась.

Honda
Компанія Honda була заснована інженером і автогонщиком Соічіро Хонда, Логотип не несе в собі ніяких секретів, просто стилізована латинська «H». Історія виникнення компанії є досить неординарною. Соічіро Хонда був з бідної сім’ї. Він кинув школу у віці 16 років (в 1922 році) і влаштувався учнем в одну з автомобільних майстерень Токіо. Через деякий час Хонда відкрив власну майстерню і незабаром уславився видатним інженером. Зокрема, Соічіро в 1938 році винайшов поршневі кільця і довгий час займався їх масовим виробництвом.
У 1948 році Honda Motor Company була офіційно зареєстрована і приступила до розробки мототехніки, а у 1963-му компанія випустила на ринок свій перший автомобіль невеликий стильний родстер з індексом S500.