Холодна пора року вимагає від людини не тільки утеплення гардеробу, але й особливої підготовки свого автомобіля до зимового періоду. Потрібно врахувати, що зимові погодні умови характеризуються не тільки низькими температурами, а й снігом, заметілями та зледенілими дорогами. Тож на що обов’язково потрібно звернути увагу, готуючи автомобіль до сезону холодів.

«Перевзуйте» автомобіль

Автомобілі, як і люди, потребують спеціального зимового взуття. Змінити літній комплект шин на зимовий рекомендовано, коли середньодобова температура повітря сягає +7 градусів за Цельсієм. Зимові шини варто обрати відповідно до кліматичних умов свого регіону та особливостей експлуатації. 

Для суворих зим підійдуть шини арктичного або скандинавського типу, для теплих та «м’яких» зим – шини європейського типу. З метою економії коштів можна придбати комплект всесезонок із маркуванням М + S, M & S або M S та позначкою гори з трьома піками та сніжинкою (це означає придатність шин до цілорічної експлуатації, зокрема й у зимовий період).

Шиповані шини краще підійдуть для пересування за межами міста, бо гарантують відмінне зчеплення на льоду, а нешиповані кращі на мокрому асфальтовому покритті. Якщо ви обрали шиповані шини, на задньому склі автомобіля розмістіть попереджувальну наклейку з літерою «Ш» в трикутнику. В Європі на законодавчому рівні встановлено мінімальну глибину протектора для зимових шин – 4 мм. 

Якщо шини зношені і глибина протектора менше 4 мм, такі шини автоматично прирівнюються до літніх.

Перевірте фільтри та рідини

Якщо засмальцьовані фільтри не змінювали з літа, то краще зробити це до початку холодів. Якщо цього не зробити, доведеться дихати всім тим, що в них накопичилося, а це чинить негативний вплив на здоров’я. Нові фільтри допоможуть уникнути виділення конденсату через різкі перепади температури, а також захистять двигун від пилу.

Потребує заміни й антифриз, особливо, якщо він став мутним, змінив колір або в ньому з’явився осад. Його стан можна перевірити самостійно, використовуючи спеціальні тестові смужки. Звичайний антифриз рекомендовано змінювати кожні два роки. 

Якщо пробіг після чергового техогляду досяг восьми тисяч кілометрів, не забудьте замінити й оливу у двигуні. Для особливо холодних зим рекомендовано використовувати оливи з меншою в’язкістю. Однак не варто нехтувати загальними рекомендаціями вашого автовиробника стосовно використовуваних олив. Стежте за паливом. У зимовий час рекомендується постійно поповнювати паливний бак, щоб він був якомога частіше наповнений. Це дозволить уникнути намерзання конденсату, який може потрапити до паливної системи.

Захистіть кузов

Найбільший ворог автомобільного кузова – реагенти, якими посипають дорожнє покриття взимку. Деякі з них мають підвищену корозійну активність через агресивні домішки. Наприклад, піско-соляні суміші зазвичай мають у своєму складі хлориди натрію, магнію або кальцію. Такі суміші роз’їдають метал і за наявності на кузові подряпин швидко проникають всередину. Багатокомпонентні реагенти і суміші на основі солі мурашиної кислоти мають не таку руйнівну дію на метал кузова, але все одно чинять на нього негативний вплив.

Не найбюджетніший, але найефективніший спосіб захистити кузов від реагентів, снігу і льоду – повний детейлінг із глибоким очищенням, підфарбовуванням відколів, поліруванням і обробкою спеціальними засобами.

Зрозуміти, що ваш автомобіль потребує просунутих спа-процедур нескладно: якщо після звичайної мийки Ви проведете рукою по боковинах кузова й відчуєте шорсткість, це означає, що кузов потребує глибокого очищення. А якщо посвітити на лакофарбове покриття ліхтариком і побачити подряпини чи «павутинку», автомобіль потребує полірування.

Особливої уваги потребують і хромовані деталі. Вони також страждають від реагентів, хоча деякі автовиробники використовують спеціальне покриття, стійке до агресивних середовищ. Для їхнього захисту існують різні консерванти, але вони зазвичай тримаються до наступного миття.

Перевірте електрику

Навантаження на акумулятор автомобіля взимку значно зростає – на морозі ємність батареї падає. Додаткова енергія витрачається на обігрів скла, салону, сидінь і керма. А якщо поїздки короткі, акумулятор не встигає заряджатися. Часто за першу морозну ніч акумуляторна батарея розряджається, і запустити автомобіль без сторонньої допомоги неможливо. 

Щоб уникнути такої ситуації, акумулятор слід підготувати до роботи за низьких температур – перевірити в сервісному центрі рівень електроліту і зарядити батареї перед морозами.

Також перед настанням холодів експерти рекомендують замінити щітки склоочисника. Деякі виробники випускають навіть зимові варіанти «двірників» з каркасом, захищеним спеціальним чохлом від льоду і снігу. Можна використовувати і «всесезонні», головне, щоб вони добре очищали скло. 

З часом гума щіток дубіє і тріскається, з’являються розводи, зростає витрата незамерзаючої рідини. До вибору рідини для очищення скла також потрібно підійти серйозно – не варто купувати дуже дешеву. Вона може містити розчинники низької якості, а це означає, що реальна температура їх кристалізації вище, ніж заявлена. Тому рідина із позначкою «до мінус 30» насправді перестане працювати вже при мінус 15 градусах за Цельсієм.

Підготуйте спеціальний комплект

В зимовий період водіям рекомендують мати в автомобілі спеціальний комплект: щітку та пластикову лопатку для очищення скла, лопату, трос. Варто придбати розморожувач замків і силіконову змазку для ущільнювачів, а також комплект проводів для запуску двигуна. Замініть текстильні килимки на гумові, з бортиками. Вирушаючи в далеку дорогу, буде не зайвим покласти до багажного відділення ланцюги проти ковзання, каністру, теплий одяг і взуття.

Власникам дизельних автомобілів в період заморозків рекомендують возити з собою антигелі, що знижують температуру замерзання солярки. Їх слід додавати до баку під час кожної заправки. Однак необхідно пам’ятати, що антигелі не здатні «розморозити» вже застигле паливо, а також погіршують займистість палива і його змащувальні здатності.