Якщо відповісти коротко, то прогрівання однозначно потрібно, але не дуже довго. Загалом, буде достатньо 3-5 хвилин. Більш того, за цей час Ви навіть зможете очистити вікна від снігу, а потім спокійно поїхати по своїх справах. Прогрівати двигун потрібно через те, що при низькій температурі моторне мастило густіє, і через це його властивості можуть погіршуватися. Тому варто почекати декілька хвилин, щоб масло могло нагрітися, а система мастила двигуна почала знов ефективно працювати.

Двигуну теж потрібен певний час для того, щоб набути оптимальний температурний режим. Відразу після запуску днища поршнів миттєво починають нагріватися від паливоповітряної суміші, в той час як стінки циліндрів все ще залишаються холодними. Для того, щоб зменшити напругу, яка виникає через перепади температури потрібно хоча б трошки прогріти мотор. Крім цього, це буде додатковою профілактикою від різних неполадок для машини.

Усі дискусії, які виникають через численні гарантії виробників полягають в тому, що двигуни сучасних автомобілів не потребують прогрівання. Якоюсь мірою, це дійсно являється правдою. Однак, насправді, усі ці рекомендації є скеровані екологами, і їхні вимоги сковують автовиробників по руках і ногах.

Головна суть полягає в тому, що відразу після запуску ЕБК (електронний блок керування) підвищує обороти та починає збагачувати суміш до того часу, поки мотор не прогріється. Це потрібно для підтримки стабільного функціонування, адже під час холодної температури паливо набагато тяжче випаровується, тому в циліндрі його подається більше. А це, у свою чергу, стає причиною перевищення допустимої концентрації токсичних речовин у вихлопі.

Тому задля уникнення зайвих викидів газу виробники рекомендують їхати відразу після запуску. Їх головна ціль – це приведення показника токсичності в норму, що швидше та ефективніше можна зробити при прогріванні автомобіля під час руху.

Двигун, дійсно, має властивість швидше прогріватися під навантаженням, однак це також набагато збільшує ймовірність його неполадки. Система дуже сильно перевантажується, тому це може спричинити зниження ефективності роботи ресурсів окремих вузлів і мотора.

Загалом, двигун повинен без проблем відслужити Вам увесь гарантійний термін. Однак, в майбутньому ремонт йому знадобиться значно раніше, ніж агрегату, який експлуатували в легшому режимі. Саме тому, не варто цілком покладатися на поради автовиробників.

У такій ситуацій найкращим варіантом для водіїв буде піти на компроміс і трохи прогріти мотор, давши йому попрацювати на холостому ходу, а потім остаточно довести його до робочої температури під час руху. Щоб не забирати у мотора тепло і прискорити прогрівання, автоматичний прогрівач краще включати не відразу після запуску, а через деякий час.

Якщо у Вас механічна коробка передач, тоді для зниження навантаження на автомобіль спеціалісти рекомендують під час запуску не тільки натиснути на педаль зчеплення, а й потримати її кілька секунд після того, як двигун почне працювати. Загалом, дайте йому пару хвилин перед тим, як вирушати в дорогу.

Варто пам’ятати, що до того моменту, поки двигун повністю не прогріється його краще не навантажувати і їхати не на великій швидкості. Плавно рушайте і рухайтеся спокійно, уникаючи різких прискорень. Слідкуйте, щоб значення на тахометрі не перевищувало

2 500 оборотів у хвилину.

Не забувайте, що окрім мотора, автомобіль має чимало інших деталей, які також потребують прогріванні. Трансмісія, гідропідсилювач керма, підшипники — все це запрацює як треба, якщо Ви проїдете по дорозі кілька кілометрів.