Багато автовласників намагаються знизити проникність світла в салон автомобіля, і першим кроком для цього є тонування вікон. В Україні, найбільш поширеним методом зниження світлопроникності є обклеювання плівкою. Темне скло, за припущеннями, менше пропускає тепло, що може зменшити нагрівання салону. Однак, це може бути компенсовано тепловим нагрівом скла.

Перш ніж вирішувати, наскільки щільне тонування вам потрібне, варто розглянути різні варіанти. Наприклад, затонувати задню частину автомобіля може бути достатньою. Також слід врахувати, що видалення плівки може бути складним і дорогим процесом, тому краще обрати правильний ступінь затемнення відразу. Стуінь затемненняя забражено на картинці нижче. 

Якщо ви вирішили тонувати вікна, переконайтеся, що ви використовуєте якісну плівку. Дешевий матеріал швидко вигоряє на сонці і може виглядати неохайно. Якщо ви купуєте плівку самостійно, краще довірити її установку професіоналам. Врахуйте, що асортимент плівок може бути обмеженим в невеликих містах.

Також важливо знати вимоги законодавства, що регламентує ступінь затемнення скла та методику його перевірки. Це може допомогти уникнути проблем з поліцією в майбутньому. Враховуючи всі ці фактори, можна зробити вибір щодо тонування вікон автомобіля.

Автомобільні вікна з тонованим склом можна розглядати як засіб для регулювання пропускання світла. На жаль, інспектори дорожнього руху не завжди приділяють увагу заднім бічним вікнам з тонованим склом.

Правила дорожнього руху, Закон про дорожній рух та ДСТУ 5727-88 (розділ 2.2.7.8) регулюють прозорість автомобільного скла та допустимий ступінь пропускання світла в Україні. Згідно з цими нормативами, лобове скло має мати ступінь пропускання світла не менше 75%, а решта вікон – не менше 70% (тобто скло повинно поглинати відповідно 25% і 30% світла). Використання дзеркального покриття скла заборонено.

Водії, які використовують скло з меншою прозорістю або ступенем пропускання світла, ніж встановлено нормативами, можуть отримати штраф 340-425 грн. Проте, відповідно до закону, поліцейський має провести замір пропускання світла спеціальним приладом – Тауметром, щоб належним чином оштрафувати водія. Замір повинен бути проведений в певних умовах, що поза лабораторією можуть бути нелегкими: температура +20 оC, вологість повітря 40-80%, атмосферний тиск 80-106 кПа та безперебійне живлення 12 вольт.

Найпроблемніший момент використання тонованого скла – можливість отримання штрафу від поліції. З одного боку, законодавство України досить жорстке стосовно штрафів за надто темне скло. Проте варто тонувати розумно, адже в темну пори доби. занадто тоновані вікна можуть спричинити дискофорт у водінні та призвести до аварійних ситуацій.